Monday, September 24, 2007

CERITA KARUT NIZAM NURI

*cerita asal seperti yang telah di ctrl+c, ctrl+v oleh editor KKS yang tidak bertanggungjawab ..ehehehe

al-kisah..Malam tu aku call wan untuk tanya pasal jamming, dan time ni la wan ajak gi sungai congkak sebab kawan-kawan lain semua dah ade kat sana bergembira sambil membakar ayam dan bermandi manda pada waktu malam. Aku pun on je la... bukan selalu dapat gi camping ngan bebudak gila macam diorang ni semua. Kitorang bertolak dari serdang pukul 1 pagi... tu pon lepas jamming... malam tu jamming feel dier lain sikit.. sebab mengantuk kot...and...lagu malam tu rasanya semua slow aje... but still...masih lagi aku rasa best..sebab probably icham last jamming with Yang Masih Teruna... hehe.. good luck to you icham.. may the force be with you...

Image hosted by Photobucket.com
(aksi erin mengambil wuduk di R.O water)

selepas habis jam aku pon terus balik rumah dan pack baju dan kamera untuk ke sungai congkak. Aku pack tak sampai 15 minit...sempat mintak 5 ringgit dari mak aku... hehe.. pastu straight ke rumah zaidi. Kat rumah zaidi die hidang bubur durian (nyum nyum).. tapi aku tak makan pon..perut masuk angin la. Kemudian kitorang beli air melalui R.O (reverse osmosis?) water kat seri serdang..ala macam vending machine tu la... lebih kurang macam air mineral tu.. kat sana kitorang sempat buat stunt...ermm tak yah cerita la buat ape.. tengok gambar kat atas je la..paham-paham ok... hahahah.... kemudian..BERSIAP SEDIA SUNGAI CONGKAK!!!!

Image hosted by Photobucket.com
(bakar ayam)

kami sampai dalam entah pukul berapa..sebab takde jam pon.. hehe... yang aku tau sepanjang perjalanan tu aku tidur dengan nyenyaknya. aku, erin, wan & zaidi aje yang lewat datang sebab kitorang ade hal sebelum tu. sampai-sampai kitorang sesat.. sebab dah la gelap gila babi lak tu.. tak nampak ape..yang kami nampak camp budak-budak sekolah rendah yang buat kursus motivasi kat sana.. gila bosan... pastu kitorg call fauza (sebab line dia ajer berfungsi pada masa itu)... kitorg call sebab nak tau kat mana diorg berkhemah.... pastu sambil kami berjalan kami membina plan untuk mengejutkan si poza apabila terserempak dgn dia nanti. Kami agak bernasib baik kerana tidak dikelar oleh fauza sebab masa itu si poza membawa sekali pisau rambo yang entah dari mana ntah dia dapat...serius sial... kalau tak dah mati zaidi tu gua tak tipu lu...gila malam tu... ye la kan...kali terakhir aku buat kerja gila ngan diorang masa gi genting highland tanpa memakai sebarang sweater dan juga boxer...ermmm... bayangkanlah...

Image hosted by Photobucket.com
(erin dan jimmy mandi pada pukul 3.30am)

Image hosted by Photobucket.com
(memanaskan badan sambil minum air teh DIY)

sampai aje camp aku tengok jimmy tengah gila mandi sakan (wtf??)... gila terkejut aku..pagi tu bai..sejuk sial... pastu si erin lak dah tak tahan..maka dia pon sekali berenang.. arghhh.. tak tahan aku tengok kekawan gila aku ni. Time ni aku dah gila lapar.. aku amek ayam yang diorang bakar dan nasik kosong..dan terus bedal je la.. aku makan sampai kenyang... hahahahahha... pastu lepas kenyang baru la operasi tangkap gambar bermula....sambil-sambil tu sempat la jugak kacau adik-adik dari sekolah kat keramat yang tengah buat operasi burung hantu time tu. Selepas puas makan aku, erin, yus, kadir, zaidi, wan & poza gi jenjalan ke zon 7 sungai congkak...

Image hosted by Photobucket.com
(baring di tengah jalan sewaktu mahu ke zon 7...gila penat)

sebenarnya plan nak amek air dari tempat kitorang parking je..pastu macam rasa best je nak jenjalan sampai zon 7 lak... so kitorg nekad je la... time berjalan ni aku dah rasa nak terhoyong-hayang dah ...sebab gila ngantuk sial!!!... tapi aku tabahkan jugak.. sampai zon 7 kitorg sempat lepak sekejap di pondok yang disediakan... selepas hampir 10 minit lepak..kitorg pon gerak la.. sewaktu sedang gerak ke tempat parking ni la si poza dan erin kata diorg meremang waktu kat pondok zon 7 tadi... diorg kata nampak lembaga..kalau setakat si poza cakap memang aku tak caya (btw si poza gila berpeluh masa naik zon 7 tu..yang lain semua sejuk..dia sorang je bole berpeluh..gila budak tu cepat cuak)...ni erin sekali kata dier nampak.... aku tak percaya pon..tapi layankan je la diorang tu..esp si poza platipus tu... hahahah....

Image hosted by Photobucket.com
(mereka suka melakukan aksi stunt)

sewaktu mahu park kereta zaidi di tempat parking yang berdekatan tempat camping kami sempat buat aksi stunt...erin duduk depan kereta...yus dengan kadir duk atas kereta.. ermmm...bagus betul stunt tu.. kalau mak cik nasik lemak nak berniaga pagi tu konfem terkejut tengok korang ni..... pastu aku tidur dalam kereta zaidi... i guess dalam pukul 6.20 am...

AHAD PAGI!!!!!!!!

Image hosted by Photobucket.com
(pagi-pagi si alin dah kena dajjal ngan erin)

aku sempat tidur dalam 1 1/2 jam je.. pukul 8 am dah start bising dah kat tempat parking tu sebab terdengar zaidi nak dajal poza kat dalam van... tapi agak menduka citakan sebab..poza dah terjaga.. kemudian kami terus ke camp... dan dajal alin... hahahahaha...tu semua kerja erin.. aku tangkap gambar diorang je... hahahah... gila kelakar..zaidi siap menconteng arang ke muka alin lagi...erin lak ikat alin ngan tali rapia ke dahan-dahan pokok yang berdekatan... selepas dajal mereka.... kemudian MANDI!!!!!!!!!

Image hosted by Photobucket.com
(selepas terjaga alin terus sahaja mandi dan melakukan aksi stunt dasat)

sejuknya air pada pagi tu hanya tuhan aje yang tahu.. aku berendam sikit-sikit aje, tak macam diorang ni semua.. macam tak pernah mandi sungai aje aku tengok... hahah.. pelbagai aksi stunt menarik yang dilakukan... aku hanya boleh taruk sikit je... sebab yang lain terlalu ekstreme untuk dilihat... aku tak mau taruk aksi stunt dari atas jambatan tu.. nanti kang ade orang tiru lak.... hahahahahahahhaha....

Image hosted by Photobucket.com
(aku tak makan langsung ayam tu... nampak macam TAHI)

selepas puas mandi aku, zaidi, kadir, wan & erin bergegas pulang ke rumah... ermmm... dalam pukul 12 tengahari kot...tu pon lepas lepak minum milo suam kat kedai minum sungai congkak tu... hehehe.... kitorang blah awal dari budak-budak lain sebab aku, kadir & erin nak jumpa presiden x-form pada pukul 4 petang nanti untuk membincangkan tentang projek design untuk exhibition nanti pada bulan 12 ni.... maka kami pon berangkat balik ke serdang... dan aku tidur sepanjang perjalanan tu....

sewaktu perjalanan tu aku dapat beberapa mesej dari kawan-kawan praktikal yang beritahu muka aku masuk dalam rancangan melodi pasal zaleha ayam patah punya apresiasi di Finas last week... aku pon rasa macam...wohhh...gila rockstar aku ni.. hahahahah... sampai rumah aje mak aku beritahu pasal ape yang terjadi kat melodi tadi... hahah... tak sangka mak aku pon sedar... hehehe... tiada footage.. maybe nanti-nanti aku bagi.. mak aku kata gambar aku kuar time melodi interview mansur puteh.... heheh....

aku tak tidur atas katil pon lepas balik dari sungai congkak tu.. .aku charge bateri kamera aku.. kemas semua baju balik dan bersiap untuk berjumpa presiden x-form di suria KLCC... serius aku tak paham langsung tentang ape yang dibincangkan... so i leave it to kadir.. it seems that my part is really important... huhuhu.. time tu aku dah gila ngantuk... sempat lak diorng gi sungei wang lak... hahahahaha..... sungai congkak...sungei wang... 2 sungai dalam satu hari... ermmm... nizam omar beli dvd...BANYAK GILA... nanti boleh pinjam... balik rumah dalam pukul 9.30 pm... heheh... rasanya sudah masa untuk tidur mungkin... pastu aku mandi dan ZzZzzzzzZZzzzzzz.................................
-petikan dari nizam nuri-

No comments: