Monday, August 4, 2008

Bandar Baru Uda





salam sejahtera..lama KKS tidak update sejak kebelakangan ini. Trip terbaru, kami ke Johor bagi meraikan perkahwinan ahli KKS iaitu Mohd Hafdzuan bersama Farah. berikut adalah catatan kami:

11 Julai 2008 (Jumaat)

kami bertolak dari Serdang dengan menaiki 2 kereta. kumpulan 1 iaitu qadir, arip suparjo, nizam nuri dan wafi telah bertolak lebih awal (jam 4 ptg) kerana ingin menikmati mee rebus/ udang yang terdapat di Batu Pahat. Manakala kumpulan 2: zaidi & wife, nizo dan alin mula bertolak jam 6 malam.


bertolak melalui tol UPM dan kira-kira jam 9 malam, kami bertemu di Pagoh (difahamkan ketika jam ini, hafdzuan tengah menikah). Arip Suparjo pula sempat berkempen mengenai alam sekitar dengan ikon KKS di sepanjang perjalanan tersebut:


Stesen Minyak Serdang

Stesen Minyak di Seremban

R & R Mancap (Utara-Selatan)

Stesen Minyak Skudai

dalam toilet R & R Mancap

jam 11 malam kami tiba di Johor Bahru ( tol RM 42.70 sehala) dan rombongan kami terus menginap di MPC, Bandar Baru Uda ( penginapan ini di sponsor sepenuhnya oleh Hj Adzmi-bapak hafdzuan). Kami kemudian berehat, mandi2, tengok TV dan layan PSP yang nyata tidak membosankan

jam 12 malam , kami keluar dan jalan-jalan di sekitar Danga Bay dan dinner di kedai Zorro ( makan sekitar RM 10 /pax). di fahamkan, kami telah di rip off oleh mamat random 7-eleven yang menyatakan kedai anjung telah ditutup atas dasar modifikasi, padahal kedai tu masih lagi beroperasi..demm ..kemudian jam 2 pagi kami kembali ke tempat penginapan dan tidur.

12 Julai 2008


alin kepedihan menahan kudis berbentuk "V"

bangun pagi..kami breakfast di kedai mamak (kurang RM 10/pax) di sekitar kawasan penginapan kami. kami kemudian dapat call yang jam 12.45 pagi kena bertolak ke dewan. rombongan ahli keluarga sebelah hafdzuan dan team KKS telah berkumpul di dataran letak kereta untuk bersama-sama konvoi ke dewan.

jam 1.40 petang, rombongan kami sampai di disambut dengan paluan kompang.Team KKS terus mengambil makanan yang dihidangkan secara buffet (nasi ayam + mee rebus). setelah kenyang, (pengantin baru nak makan) aktiviti random KKS pun berlaku seperti mengambil gambar bersama pengantin..bergambar bersama chicks catering serta rakaman video KKS.


jam 4.00 petang, team KKS beransur pulang. dan kemudian berjalan2 di sekitar johor bahru. kami kemudian keluar dari Johor Bharu jam 6.30 petang sebelum berehat di hentian Pagoh.
perjalanan diteruskan menuju ke Melaka untuk menikmati ikan bakar. dari skudai, kami masuk exit ke Pedas - Linggi (RM 27.90) menuju ke Londang, Melaka. (kalau kalian nak masuk melalui Simpang Ampat pun boleh, selepas exit Simpang Ampat menuju ke Brisu- Lubuk Cina).

team KKS: pose gay


mahu pulang dan mahu makan ikan bakar


jam 9 malam, kami sampai di tempat ikan bakar Sungai Udang . jika anda makan nasik untuk 10 orang + siakap masak 3 rasa 2 ekor + 2 kilo kerang rebus + 2 ekor pari bakar + 2 ekor cencaru bakar + 1 kilo kepah masak pedas + 6 bungkus nasik lemak + 10 jenis air pelbagai perasa = lebih kurang RM 100. setelah kenyang dan melayan deruan ombak di waktu malam. kami berangkat pulang. jam 11 malam kami selamat sampai ke rumah ( Simpang Ampat - UPM = RM 12.20).

* minyak kereta pergi-balik = RM 250/kereta

* untuk melihat gambar pernikahan wan & farah

2 comments:

FrH said...

1. xdi, xdi's wife & all KKS friends, time kaseh byk2 sbb sudi dtg ke JB .. :)

2. adakah nama wafi tercicir? dia pegi dgn sape?

3. pembetulan sket, penginapan di MPC disponsor sepenuhnya oleh en. adzmi (bapak wan), bukan aku .. :P

4. smua ahli KKS pada kali ini berpakaian sgt kemas & kacak, esp en Kadir :)

5. mana video KKS atas pelamin tu? aku nk sgt video tu :)

6. aku mmg xperasan lgsg korang melantak menu pengantin tu .. haha.

zaidi said...

aha..tq kerana membuat pembetulan.